ESEMÉNYEK

Közösségi Ház - Érem panteon - Templom

Cserkésztábor (2018. július 2-15.)

A program az EFOP 1.3.7-17-2017-0041 pályázat támogatásával valósult meg.

Fotó: Dr. Benyik György

2018. július 5-15.

RÉSZTVEVŐK SZÁMA:

40 fő

Idén nyáron a csapattáborunkat a Zempléni-hegységben tölthettük. A táborban 40 cserkésszel vettünk részt.

Nagyon kedvezőek voltak a helyi adottságok a tábor megrendezéséhez, volt a közelben patak, játékra alkalmas tisztás, a kisvasút is a közelben közlekedett és bevásárláshoz sem kellett túl messzire autózni. A környéken számos kilátóhely, kirándulópont és vár található, így sokat tudtunk túrázni az erdőben.

Meglátogattuk a füzéri várat, kipróbáltunk néhány tanösvényt, a legnagyobb cserkészekkel pedig a Nagy Péter-mennykő nevű csúcsot is meghódítottuk.

Az időjárás szerencsére végig kegyes volt hozzánk, habár a tábor elején éjszakánként igencsak hűvös volt. Sok hasznos dolgot is kipróbálhattunk a tábor folyamán, volt kézműves délutánunk, ahol új fafaragási technikákkal ismerkedtünk meg. Emellett nyakkendő-gyűrűt is készítettünk fonálból, de volt lelki napunk, hadijátékunk és sokat sportoltunk, játszottunk is, például frizbifociztunk illetve métáztunk. Nagyon hasznosan töltöttük el ezt a rövid időt a nyárból.

Az alföldi gyerekek számára újdonságot jelentett a hegyvidéki környezet, izgalmas kihívásokat nyújtottak az erdei túrák. Emellett az őrsi kisebb közösségek mellett a csapat egysége is jelentősebb szerephez jutott, hiszen együtt, egymást segítve és támogatva, közösen éltük át ezeket az élményeket, amelyek valóban a 2017-2018-as cserkészévünk csúcspontját jelentették és újabb lendületet adtak az idei évre a munka folytatásához.