ESEMÉNYEK

Közösségi Ház - Érem panteon - Templom

Cserkésztábor - Noszlop (2019. július 7-22.)

A RENDEZVÉNY PARAMÉTEREI:

2019. július 11 - 21.

RÉSZTVEVŐK SZÁMA:

40 fő

Idén nyáron a csapattáborunkat a Bakonyban tölthettük. A táborban 40 cserkésszel vettünk részt, akik a szegedi Szent Gellért Plébánia fenntartásában működő 550. számú Márton Áron Cserkészcsapat tagjai. A tábor előkészítését és anyagi alapjainak megteremtését a Tarjánvárosi Élő Közösség Alapítvány támogatta. Igy az EFOP-1.3.7-17-2017-00041 sz. pályázati támogatásból fedeztük a tábor élelmezési költségének jelentős részét és az erdei helyszín megközelítését a Budapest - Noszlop - Budapest útvonalra bérelt busszal. (Szegedről Budapestre és vissza saját költségen vonattal utaztunk.)

A helyszín nagyon alkalmas volt a tábor megrendezésére, volt a közelben patak, az erdő hűvösében fel tudtuk állítani a sátrakat, a közeli tisztáson pedig nagyokat lehetett játszani. Az időjárás szerencsére végig kegyes volt hozzánk néhány kisebb esőt leszámítva, habár éjszakánként igencsak hűvös volt. Változatos programokon vehettünk részt, a vadregényes bakonyi tájakon sokat túráztunk, többek között kirándulást tettünk a Sobri Jóska kalandparkba, Döbröntére és az Ödön-forráshoz is. A tábor keretmeséje a Harry Potter alapján készült, így a kézműves napunkon a varázslók fontos kellékeit és kiegészítőit készíthettük el. Egy másik alkalommal pedig az őrsök főzési tudományukról adhattak számot, így hatféle paprikás krumpli közül kellett kiválasztania a zsűrinek a legízletesebbet. Emellett volt lelki napunk is, ahol papírcsónakokban úsztathattuk le imáinkat a patakon. Sokat sportoltunk és játszottunk is, szerveztünk éjszakai számháborút, hadijátékot és métabajnokságot is. Szerintem nagyon hasznosan töltöttük el ezt a rövid időt a nyárból. Az alföldi gyerekek számára újdonságot jelentett a hegyvidéki környezet, izgalmas kihívásokat nyújtottak az erdei túrák. Az őrsi egységek is megerősödtek, de emellett a csapat egésze is fejlődött, hiszen együtt, egymást segítve és támogatva, közösen éltük át ezeket az élményeket, amelyek valóban a 2018-2019-es cserkészévünk csúcspontját jelentették és újabb lendületet adtak a munka folytatásához.